6/10/23

2024@2024

 
Φωτό για το θεαθήναι: Δεν θα περάσει από αυτή τη γέφυρα το brevet

 

  Το παρακάτω είναι για να απαντηθούν οι περισσότερες απορίες από τηλέφωνα και μηνύματα που λαμβάνω! Για οτιδήποτε συνεχίστε να τηλεφωνείτε να λέμε κι ένα "γεια"!

ΙΣΤΟΡΙΑ

 Ήταν το 2000 όταν οι B.C. Randonneurs (British Columbia, στη Victoria της νήσου Vancouver) διοργάνωσαν το Υ2Κ 2Κ (Year 2000, 2000 kilometers). Νομίζω πως τότε ήταν το μεγαλύτερο brevet που είχε διοργανωθεί. Το Υ2Κ 2Κ ήταν μια πρωτοποριακή διοργάνωση και περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ: https://www.randonneurs.bc.ca/results/00_times/00_2000r.html.

   Φυσικά τότε δεν έκανα ποδήλατο, για την ακρίβεια ένα χρόνο πριν είχα σταματήσει το ποδήλατο. Ψάχνοντας το παρελθόν των brevets έφτασα εκεί, καθώς η συγκεκριμένη ιστοσελίδα έχει πολλά "διαμαντάκια" μέσα.

  Ύστερα υπήρξε το πρώτο 1200άρι που ΔΕΝ έγινε στην Ελλάδα και για αυτό μπορείτε να διαβάσετε εδώ: http://brevetoskylo.blogspot.com/2016/10/1200.html

 Ακολούθησε το 2017 ένα 1400 από τη ΛεΠοΤΕ επανδρωμένο, το οποίο ακολούθησαν οι δύο εκδόσεις CoViD-19 το 2021 μη επανδρωμένες, εκ των οποίων η δεύτερη τον Ιούλιο, όπου είναι μαζί με τον Αύγουστο οι μόνοι μήνες που μπορώ να λείψω τόσες μέρες. Tο έβγαλα τελευταίος, με πάρα πολύ ύπνο, με την ευχάριστη παρέα του Αντώνη, του Κώστα και ειδική μνεία στον "συγκάτοικο" Γιάννη ο οποίος με δέχθηκε στα δωμάτιά του, χωρίς να έχουμε προκανονίσει κάτι.

  Για εμένα ακολούθησε ένα 1400άρι το 2022 στη Ρουμανία κι ένα 1200 το 2023 πάλι στη Ρουμανία.

 

 ΙΔΕΑ

  Από αυτά τα τρία μεγάλα σε τρία συναπτά έτη κατέληξα πως τα 1400άρια είναι πιο εύκολα από τα 1200άρια. Απαιτούνται λιγότερα χιλιόμετρα την ημέρα (μικρότερος Μ.Ο) και μένει χρόνος για πιο πολύ ύπνο. Άρα αν αντέχει κάποιος τον πωπόπονο και τα μουδιάσματα, όλες οι υπόλοιπες συνθήκες είναι καλύτερες.

2/9/21

Περί ακυρώσεων brevets και λοιπών δαιμονίων...

 

Το κείμενο αντικατοπτρίζει προσωπικές μου απόψεις και δεν αντιπροσωπεύει καμία συλλογικότητα


 Κρίμα μετά από τόσα χρόνια πού έχω να γράψω να "πρέπει" να γραψω για αυτό, όμως η (παρα)φιλολογία είναι σε υπερθετικό βαθμό και θα ήθελα να βάλω μία τάξη. 

   Ήταν νωρίς, το 2020 όταν η Λέσχη Ποδηλατικού Τουρισμού Ελλάδος μας μετέφερε την επίκληση της Audax Club Parisien να υπάρχει τουλάχιστον ένα "επετειακό" brevet σε κάθε χώρα το Σάββατο 11 Σεπτεμβριού 2021, 100 χρόνια μετά από το πρώτο brevet τους. 
  Επίσης μας γινόταν ενημέρωση πως θα μπορούμε με την άδεια των Γάλλων να διοργανώνουμε brevets με "covid rules" τα οποία οι ποδηλάτες μπορούν να τα ποδηλατήσουν όποτε θέλουν σε διάστημα δύο εβδομάδων γύρω από την επίσημη ημερομηνία. 

  Στο πρόγραμμα που η ΜΠΛΕ έστειλε είχε αρκετά τέτοια brevets με πολύ συγκεκριμένη τη διακρισή τους σε "επανδρωμένα" και σε "covid rules".

8/1/17

Αθήνα - Θεσσαλονίκη by car...

 Με αφορμή την ταλαιπωρία του φίλου Αποστόλη Γαζή στην ΝΕΟ Αθηνών - Πατρών θυμήθηκα μια μπρεβετάδικη διαδρομή με το αυτοκίνητο.




  Ήταν 30 Δεκεμβρίου του 2014...

  Εγώ δούλευα και έπρεπε να παραδώσω τα επεισόδια του "ΑΡΓΑ" στο Action24 για να φύγουμε. Η Λένα είχε φτιάξει τα πράγματα όμως άργησα να γυρίσω.
  Σπίτι ήμουν στις 22.00 και πήγε δώδεκα μέχρι να ξεκινήσουμε

  Λόγω του χιονιά, πέρα από τις αλυσίδες είχα και άλλα πράγματα. Θυμάμαι πριν πολλά χρόνια που είχαν αποκλειστεί οχήματα στην εθνική και ήθελα να πάρω όλα τα μέτρα ασφαλείας. Έτσι, είχα φουλ βενζίνη και αέριο σε περίπτωση που αποκλειστούμε να έχουμε ζέστη τουλάχιστον... Είχα νερό, τροφή, υπνόσακο, ζεστά ρούχα, gps... Γενικά οτιδήποτε μπορούσα να χρειαστώ σε ένα τόσο δύσκολο ταξίδι... στην εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης.

3/12/16

H Πάρνηθα των Κουρσάδων

  Μου πήρε δύο προπονήσεις, από τις λίγες που κάνω -μέσα στο 2016- για να καταφέρω να πω πως έχω ποδηλατήσει σε όλους τους ασφαλτοστρωμένους δρόμους του βασικού ορεινού όγκου της Πάρνηθας.



  Πριν αρχίσω το μπούρου-μπούρου για τις διαδρομές ας δούμε μερικές πληροφορίες του για το όρος.

Le mont Parnes - Το όρος Πάρνηθα


  Η Πάρνηθα είναι ένα βουνό Βόρεια και ελαφρώς Δυτικά του πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας. Η υψηλότερη κορφή λέγεται "Καραβόλα" και είναι κλειστή στο κοινό καθώς ανήκει στον Ελληνικό Στρατό, για την ακρίβεια στην Αεροπορία.
 Ολόκληρος ο ορεινός όγκος είναι αρκετά μεγάλος σε σχέση με το υψόμετρό του καλύπτοντας περίπου 300 τετραγωνικά χιλιόμετρα με μέγιστο πλάτος 25 χιλιόμετρα και μέγιστο μήκος γύρω στα 22.
  Κατά την αρχαιότητα υπήρχαν αρκετοί οικισμοί στα όριά της, πολλοί είναι γνωστοί μας από τις στάσεις του ΟΣΕ: Αχαρναί, Δεκέλεια, Σφενδάλη, Αφίδναι αλλά και Ερυθραί, Φυλή...

30/11/16

Πέφτει η νύχτα στο… brevet

  Το παρακάτω κείμενο δημοσιεύθηκε στο BLE Blog του MBike.gr. Σας προτείνω να το διαβάσετε στην αρχική του μορφή εδώ. Αν και το έχω γράψει αρκετό καιρό πριν, νομίζω πως δεν παλιώνουν ποτέ αυτές οι σκέψεις.


Πέφτει η νύχτα στο… brevet

Παραφράζοντας τη φράση από το διάσημο παιχνίδι, θα μπορούσα να πω πως το παιχνίδι στο brevet ξεκινά εκεί που ξεκινά και το σκοτάδι.

Διαβάζοντας αυτό το άρθρο θα μπορέσετε να ξεπεράσετε την πρώτη σας νύχτα σε brevet, λίγο πιο εύκολα.

6/11/16

Αττική Δυτική Ακτή

  Το τελευταίο μου brevet για το 2016 ήταν το Attica West Coast ή ελληνιστί "Αττική Δυτική Ακτή".

  Η διαδρομή αγκαλιάζει τα παράλια Βόρεια των Μεγάρων, Δυτικά του Ν. Αττικής, μπαίνει στον Ν. Κορινθίας και συνεχίζει παραλιακά προς Ελευσίνα.

  Η βασική ιδέα αυτής της διαδρομής έχει υπάρξει ξανά το 2004 σε μια διαδρομή που έγινε στις 11 Σεπτεμβρίου. Δεν γνωρίζω παραπάνω πληροφορίες για αυτό. Επίσης το 2008 έγινε η διαδρομή Ελευσινα - Βίλλια - Ψάθα - Πίσια - Λουτράκι - Σοφικό (κοντρολ στο Αμόνι μάλλον;;) - Ελευσίνα. Ούτε για αυτή τη διοργάνωση ξέρω περισσότερα πράγματα.

  Το Attica West Coast (AWC), με την παρούσα μορφή του, διοργανώθηκε πρώτη φορά πρόπερσι και μάλλον θα διοργανωθεί ξανά το 2018, καθώς λείπει από το πρόγραμμα του 2017. Οι διαφορές με τον "προκάτοχό" του είναι πολλές. Αντί για την Αγ. Σωτήρα ανεβαίνει από τον "Τιταν" στην Πύλη Δερβενοχωρίων, και τα χιλιόμετρα που λείπουν μπαίνουν με μια βόλτα στον αρχαιολογικό χώρο του Ηραίου.
Καλός ήταν ο καιρός όλη την ημέρα

28/10/16

To "OXI"

  Τους τελευταίους μήνες εργάζομαι στην εκπομπή "Μηχανή του Χρόνου".

  Αυτές τις ημέρες μοντάραμε εκπομπές σχετικά με τη διπλωματική κατάσταση που οδήγησε στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο καθώς και με τις πρώτες μέρες του (δικού μας) πολέμου στα Ελληνοαλβανικά σύνορα.

  Το "ΟΧΙ"


  Οι περισσότεροι (και εγώ μέχρι πριν λίγο καιρό) πιστεύουν πως πήγε ο Ιταλός πρέσβυς στον Μεταξά κι έγινε ο παρακάτω διάλογος:

-Άφησε μας να περάσουμε
-ΟΧΙ.

  Ποτέ δεν έγινε έτσι!

8/10/16

Σπαρτακιάδα 2016

  Το 2016 ήταν η τέταρτή μου Σπαρτακιάδα.
  Τέταρτη; Μμμμμ, ναι! Για να τα βάλω κάτω:

-2009. Σπαρτακιάδα με τους Σουηδούς. Είχε αλλάξει ημερομηνία της Σπαρτακιάδας λόγω εκλογών. Ένας Σουηδός με έναν Έλληνα της Σουηδίας είχαν κλείσει τα εισιτήριά τους και έτσι μια μεγάλη παρέα (μεταξύ αυτών Πλέγας, Βολιώτης, Κωνσταντόπουλος, Πολυπαθέλης, Ιπποκράτης, Γιώργος Λαζαρίδης κ.α.). Επιστροφή με ιδιωτικό πουλμανάκι.
Η παρέα του 2009

5/10/16

Το πρώτο 1200+ στην Ελλάδα


  Είπα να καταγράψω άλλο ένα ιστορικό συμβάν που οδήγησε στο να έχουμε φέτος το πρώτο 1200+ brevet στην Ελλάδα, συγκεκριμένα το Giro Central Greece 1400km, που θα διεξαχθεί στη χώρα μας τον Ιούνιο του 2017.

  Η πρώτη ιδέα για 1200άρι στην Ελλάδα ήταν να γίνει το 2013, ουσιαστικά πάνω στο δρομολόγιο του 6x200 που διοργανώθηκε τον Αύγουστο του 2012. Μάλιστα ένας από τους λόγους, όχι ο μόνος πάντως, που το 5x200 έγινε 6x200 ήταν για να είναι τα χιλιόμετρα κοντά στην επιθυμητή απόσταση.

1/10/16

Brevet 400 χλμ Αγ. Θεόδωροι - Θέρμο - Αγ. Θεόδωροι

  Το μπρεβέ αυτό είχε πολύ πλάκα. Είχε πλάκα διότι σε όλη τη διαδρομή ποδηλατούσα ένα κλικ πάνω από τις δυνατότητές μου αυτή την εποχή, και τελικά... δεν την πλήρωσα!

  Αλλά ας πάμε στην εκκίνηση... 05.00 στους Αγίους Θεοδώρους, μια τοποθεσία που για πρώτη φορά ήταν εκκίνηση μπρεβέ.
Με τον Σπύρο Κούκο στην εκκίνηση