5/10/16

Το πρώτο 1200+ στην Ελλάδα


  Είπα να καταγράψω άλλο ένα ιστορικό συμβάν που οδήγησε στο να έχουμε φέτος το πρώτο 1200+ brevet στην Ελλάδα, συγκεκριμένα το Giro Central Greece 1400km, που θα διεξαχθεί στη χώρα μας τον Ιούνιο του 2017.

  Η πρώτη ιδέα για 1200άρι στην Ελλάδα ήταν να γίνει το 2013, ουσιαστικά πάνω στο δρομολόγιο του 6x200 που διοργανώθηκε τον Αύγουστο του 2012. Μάλιστα ένας από τους λόγους, όχι ο μόνος πάντως, που το 5x200 έγινε 6x200 ήταν για να είναι τα χιλιόμετρα κοντά στην επιθυμητή απόσταση.

Γράφοντας το 6x200

  Στη σειρά αυτή βρέθηκα ως κοντρολιέρης έχοντας ένα από τα δύο αυτοκίνητα και βγάζοντας άσχημο, θα έλεγα, όνομα λόγω της αυστηρότητάς μου στο ωράριο παράδοσης αποσκευών, καθώς και στο μέγεθος των αποσκευών. Αλλά και με τα κρυφά κοντρόλ!

Κρυφοκοντρολιέρης και μπρεβετάδες περνάνε κάλά

  Ήταν, λοιπόν, επιστροφή του 6x200, στο πούλμαν. Οι ποδηλάτες είχαν περάσει 6 ποδηλατικές ημέρες από την Αθήνα ως την Αλεξανδρούπολη. Τότε ο εκπρόσωπος της Audax Club Parisien στη Ελλάδα Χάρης Πλέγας ρώτησε τους συνεπιβάτες στο λεωφορείο αν προτιμούν 3x200 ή 1200άρι στην Ελλάδα για το 2012. Η άτυπη ψηφοφορία έβγαλε ως αποτέλεσμα το 3x200. Δεν ήμουν εκεί, έτσι μου μεταφέρθηκαν.

  Στη συνέχεια, μέσα στο group του Facebook που τότε ήμουν από τους διαχειριστές, έγινε, πάλι από τον Χάρη Πλέγα, η έναρξη του προγραμματισμού για το 2013. Δηλαδή μια προ-δήλωση των μπρεβέ με την ημερομηνία τους. Τότε το πρόγραμμα γέμιζε σιγά-σιγά, first come - first served.
  Σε αυτές τις αναρτήσεις υπήρξε για άλλη μια φορά το δίλημμα περί 3x200 ή 1200.

Aπό το group Ελληνικά Ποδηλατικά Βrevets. Η κάτω δημοσίευση είναι η πρώτη

  Όπως βλέπετε στην νεότερη ανάρτηση, την πάνω, οι περισσότεροι φίλοι (τότε ήταν πολύ πιο μικρό το κοινό των μπρεβέ, δεν είχε γίνει καν το πρώτο της Αττικής ακόμη) προτίμησαν το τριήμερο.
  Προσωπικά δεν νομίζω πως το 3x200 έφερε νέο κόσμο στα μπρεβέ, ούτε φυσικά ένα 1200άρι θα έκανε κάτι τέτοιο. Απλά με το 1200άρι θα είχαμε κάνει ένα νέο βήμα από τότε.

  Στη συνέχεια υπήρξε μια συζήτηση σχετικά με το πώς θα γίνει το 3x200.
  Υπήρξαν 3 απόψεις:

  • Ακτινωτά με ίδια εκκίνηση/τερματισμό κάθε μέρα.
  • Κυκλικά όπου η εκκίνηση της πρώτης μέρας και ο τερματισμός της τελευταίας να είναι στην Ελευσίνα
  • Από την Ελευσίνα προς κάπου και επιστροφή με πούλμαν
  • Από κάπου προς την Ελευσίνα και μετάβαση με πούλμαν
  Η δική μου πρόταση ήταν στα πλαίσια του 3x200 από Ψαράδες, του 2009.


  Από τότε είχα την ιδέα του φέρυ μποτ σε μπρεβέ (κλεμμένη φυσικά, από τους Σουηδούς, τους Δανούς, αλλά και από το 1200άρι που είχα κάνει στην Ολλανδία το 2010). Το είχα σκεφτεί έτσι ώστε να αποφύγουμε το βαρετό Λαμία - Αθήνα, αλλά και να περάσουμε από τα μέρη του Παύλου Βολιώτη, καθώς η Χαλκίδα - Β. Εύβοια ήδη είχε διοργανωθεί 3 φορές με επιτυχία και η διαδρομή ήταν γνωστή αλλά όχι βαρετή.

  Τελικά, μιας και ο Δημήτρης Συμνιώτης είχε ήδη προτείνει μια διαδρομή 200 χιλιομέτρων στην Τρίπολη αποφασίστηκε να κάνουμε άλλες δύο και να βγει το δεύτερο 3x200, από το οποίο έμεινε το όμορφο brevet της Τρίπολης, αλλά και μια πρώτη ημέρα την οποία πολλοί θέλουν να την ξεχάσουν. Λόγω της Τρίπολης, οι ποδηλάτες δεν μείναμε όλοι μαζί όπως στα άλλα Χ, αλλά σε 3-4 ξενοδοχεία ανάλογα με τον προϋπολογισμό του καθενός.

  Αυτό έγινε το 2013. 
  Το 2014 έγινε από το Ble Cycling Club το 1000άρι της Πελοποννήσου. 
  Το 2015 ήταν χρονιά Paris - Brest - Paris.
  Το 2016 στη Ελλάδα η Λέσχη Ποδηλατικού Τουρισμού Ελλάδος διοργάνωσε το 6x200 (αυτό διοργανώθηκε για τρίτη φορά και δείχνει να "μένει" κάθε τετραετία). 
  Για το 2017 κανείς δεν θέλησε να ασχοληθεί με 3x200, όμως στην Ελλάδα θα έχουμε 5 600άρια, 1000άρι από τους Μπλέδες και 1400άρι από τη ΛεΠοΤΕ. Δηλαδή έχουμε μπόλικα μεγάλα και υπάρχει ένα μικρό κοινό στη χώρα μας όπου τα υποστηρίζει.
  Σίγουρα όμως θα υπάρξουν και κάποια Σαββατοκύριακα που έχει διοργανώσεις και το Σάββατο και την Κυριακή, σε κοντινές πόλεις, για όσους θέλουν να ζήσουν ένα κλάσμα του 3x200.

  Άραγε το 3x200 πέθανε ή θα αναγεννηθεί από τις στάχτες του;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου