2/9/21

Περί ακυρώσεων brevets και λοιπών δαιμονίων...

 

Το κείμενο αντικατοπτρίζει προσωπικές μου απόψεις και δεν αντιπροσωπεύει καμία συλλογικότητα


 Κρίμα μετά από τόσα χρόνια πού έχω να γράψω να "πρέπει" να γραψω για αυτό, όμως η (παρα)φιλολογία είναι σε υπερθετικό βαθμό και θα ήθελα να βάλω μία τάξη. 

   Ήταν νωρίς, το 2020 όταν η Λέσχη Ποδηλατικού Τουρισμού Ελλάδος μας μετέφερε την επίκληση της Audax Club Parisien να υπάρχει τουλάχιστον ένα "επετειακό" brevet σε κάθε χώρα το Σάββατο 11 Σεπτεμβριού 2021, 100 χρόνια μετά από το πρώτο brevet τους. 
  Επίσης μας γινόταν ενημέρωση πως θα μπορούμε με την άδεια των Γάλλων να διοργανώνουμε brevets με "covid rules" τα οποία οι ποδηλάτες μπορούν να τα ποδηλατήσουν όποτε θέλουν σε διάστημα δύο εβδομάδων γύρω από την επίσημη ημερομηνία. 

  Στο πρόγραμμα που η ΜΠΛΕ έστειλε είχε αρκετά τέτοια brevets με πολύ συγκεκριμένη τη διακρισή τους σε "επανδρωμένα" και σε "covid rules".


 




 Ήμουν (ο πρώτος; Από τους πρώτους;) νομίζω ο πρώτος που πάτησε εκεί το "κουτάκι" και τοποθέτησε στο πρόγραμμα ένα brevet εκεί. Ενα brevet ούτε έυκολο (λέγε με Νεμέα) ούτε δύσκολο (λέγε με Ψηλά Βουνά). Μια διαδρομή με λίγο πάνω από 3000 υψομετρικά που είχα καταγράψει με το τέλος της πρώτης καραντίνας. Εκκίνηση στην Τρίπολη με ευθεία και κατηφόρα ως την Σπάρτη και ύστερα 1100μ συνεχους ανάβασης ως το Τουριστικό Περίπτερο Ταϋγέτου. Μια ανάβαση ανάμεσα σε πλαγιές με πηγές, με δέντρα, με πέτρινα τούνελ και χωρίς καθόλου κίνηση. Σημείο ελέγχου στην κορφή, και ύστερα κατάβαση προς Καλαμάτα, ευθείες και για τέλος ανάβαση σε Μεγαλόπολη (κοντρόλ) και Τρίπολη. 
  3200 εύκολα υψομετρικά ώστε το "τριγωνικό" μετάλλιο να έχει και μια αίσθηση challenge, αλλα και να μην είναι μια γνωστή διαδρομή στην Αττική. 

  Υπήρξε επικοινωνία με φίλους διοργανωτές (Χίος - Πάνος και Θεσσαλονικη - Δημήτρης) ώστε αρκετές περιοχές, μακρινές, να έχουν κι αυτές το δικό τους επετειακό brevet. Όταν βγήκε το αρχικό πρόγραμμα 4 εκδηλώσεις ήταν στις 11/9. Ταΰγετος, Χίος, Θεσσαλονίκη και Κεφαλονιά. 

  Εν συνεχεία ακολουθεί μια περίοδος που οι διοργανωτές επικοινωνούν μεταξύ τους αν πέφτουν πολλά brevets την ίδια ημερομηνία (αυτό γίνεται κάθε χρόνο) και λίγο καιρό μετά βγήκε νέο πρόγραμμα, όπου το brevet του "Α.Ο Αίολος", με εκκίνηση τη Χαλκίδα (η γνωστή μας Εύβοια που τόσο χρόνια με επιτυχία διοργανώνει ο Παυλος) μπήκε και αυτό πάνω στην ημερομηνία που έγραφε "Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου".  Δεν υπήρξε από μεριά τους καμία επικοινωνία, παρα μόνο μπήκε μια διοργάνωση, όμοιας δυσκολίας και σε αντίστοιχη απόσταση από την Αθήνα. Μάλιστα μια διαδρομή που συνήθως είναι η τελευταία "μαζική" του έτους από την πρώτη χρονιά που διοργανώθηκε.
  Υπήρξε επικοινωνία από μέρους μου προς τον διοργανωτή και μου εξήγησε πως νόμιζε πως είναι άλλου διοργανωτή το brevet και πως αν χρειαστώ σε κάτι τη βοήθειά του μπορώ να του τη ζητήσω. 


   Με βάση αυτά, λοιπόν, τα 5 brevets  στο πρόγραμμα για την 11η Σεπτεμβρίου 2021, η ΛεΠοΤΕ έκανε προπαραγγελία των μεταλλιών. Δηλαδή σύμφωνα με τις συμμετοχές που υπολόγισαν πως θα έχουν αυτές οι 5 εκδηλώσεις. 




   Fast Forward, καρατίνα Season 2

  Η ΠΕΠΑ ζητά και η ΛεΠοΤΕ δέχεται οι κανόνες COVID να ισχύουν για 1 μήνα και όχι για μόνο για δύο εβδομάδες. Οι υπόλοιποι διοργανωτές ενημερωνόμαστε μέσω email για αυτη την εξέλιξη. Ως ΜΠΛΕ κρατούμε τους "Covid Rules" στις 2 εβδομάδες. 
  Επίσης μας επιτρέπεται η αλλαγή προγράμματος καθώς εν μέσω απαγόρευσης κυκλοφορίας είναι κατιτίς δύσκολο να διοργανώσεις επίσημη εκδήλωση. 
  Κάπως έτσι το brevet Αττικής που γίνεται παραδοσιακά -από όταν ο Χάρης κι ο Σπύρος το σχεδίασαν- την Κυριακή της εβδομάδας χωρίς αυτοκίνητο μεταφέρθηκε στις 11 Σεπτεμβρίου, και μάλιστα με "covid rules" δηλάδη δεν υπήρχε καν η "αναγκη" να ποδηλατήσει κάποιος το επετειακό brevet την ημερομηνία της επετείου (LOL?). 

  Όμως η παραγγελία είχε γίνει για τα μετάλλια. Και δεν είχε υπολογιστεί το εμπορικότερο brevet της χρονιάς εκείνη την ημερομηνία... 
  Η ΠΕΠΑ ζήτησε μετάλλια και ο φορέας απάντησε πως θα πάρουν όσα περισσέψουν.  
  Μάλιστα σε τηλεφωνική μου επικοινωνία με το Πρόεδρο της ΛεΠοΤΕ μου τόνισε πως η ΜΠΛΕ αποκλείεται να μην πάρει όσα μετάλλια χρειαστεί καθώς ήταν εκεί ακομη πριν την ΠΕΠΑ και τον Αίολο. 

   Λίγες μέρες μετά η ΠΕΠΑ ξεκινά προεγγραφές για το brevet της Αττικής (είμαστε στον Μάρτιο!) με πλήρη κατάθεση του αντιτίμου της συμμετοχής ΚΑΙ του μεταλλίου για απόκτηση προτεραιότητας στην παραλαβή του μεταλλίου. Δηλαδή 15 ευρώ, εξι μήνες πριν την εκδήλωση. 
  Μάλιστα δίνει σε ποδηλάτες το δικαίωμα να κάνουν το brevet εν ειδει preride από τον Μάιο. 
  Preride για ενα brevet που δεν έχουν προγραματίσει καν να είναι επανδρωμένο καθώς είναι με covid rules! Preride με τους PreRiders να μην χρειάζεται να βοηθήσουν εθελοντικά!

  Κάπου εκεί σκέφτηκα πως και να κάνει κάποιος την Αττική, δεν πειράζει, θα το κάνει άλλη μέρα (covid rules ντε!) και θα μπορεί να έρθει και στον Ταΰγετο.  Θα μοιραστούμε τους λοιπούς Αθηναιους με την Εύβοια και μια χαρά.


 Fast Foward, αρχες Ιουνίου

  Καύσωνας και ο κύριος Χαρδαλιάς μας ανακοινώνει πως σε εξωτερικά μέρη χωρίς συγχρωτισμό δεν χρειάζεται να φοράμε μάσκες και πως θα ανοίξει ο τουρισμός. Έτσι, ο εκπρόσωπος της ACP στην Ελλάδα, ο Νίκος, ενημερώνει μέσω email πως "...δεν συντρέχει λόγος τα brevets να γίνονται ανεξάρτητα από τον καθένα..." και πως από 1η Ιουλίου δεν ισχύουν οι κανόνες covid και πως μπορούμε να στείλουμε νέο πρόγραμμα. Όλα αυτά ενώ όλοι μιλούν για τη μετάλλαξη Δέλτα και για το επόμενο κύμα της πανδημίας.

  Έπειτα από διάφορες επικοινωνίες, στέλνω επίσημο email στη ΛεΠοΤΕ ζητώντας να μην ισχυσει η άρση των κανονων covid μεσούσης της περιόδου, καθώς ο πργραμματισμός (και ο δικός μας ως διοργανωτες αλλά και των μπρεβεταδων έχει γίνει με βάση αυτους τους κανόνες τους οποίους οι ίδιοι μας έδωσαν. Ζήτησα απάντηση ως την 1η Ιουλίου που είχε δωθεί το χρονοδιάγραμμα για τις αλλαγές. Απάντηση δεν έλαβα και αναγκάστηκα να τηλεφωνήσω στον Πρόεδρο της ΛεΠοΤΕ, ο οποιος μου ανέφερε πως δεν έχει κάνει κάτι λαθος η ΜΠΛΕ αλλά δυστυχώς δεν μπορεί να γίνει κάτι. Επίσημη απάντηση δεν έλαβα ποτέ.


  Fast Forward, Αυγουστος

  Ζούμε με την κανονικότητα του brevet Αττικής που θα γίνει στην ημερομηνία που προβλέπεται. Ζούμε με διοργανωτές που μαλακώνουν και αφήνουν κάποια πράγματα να "περνάνε" (κι εγώ εχω μαλακώσει, αλλά δεν το λέω για μένα), ζουμε με τους διοργανωτές μεγάλων brevets που δεν απαντούν σε sms στο τηλέφωνο ανάγκης. Και τσουπ... Φωτιές. Η μισή Ελλάδα φλεγεται, μα κυρίως η Βόρεια Εύβοια από άκρη σε άκρη. Και με το που σβήνει η φλόγα, πριν κάτσει η στάχτη ξεκινά μια διαφήμιση για να στηρίξουμε την Εύβοια που έχει την ανάγκη μας (βασικά στο Καλαμούδι και την Αγκάλη που κυρίως αφήναμε τον οβολό μας - αλλα και στο να βρεθεί κόσμος στη Βόρεια Εύβοια για να μην μαραθεί το μέρος) και πως τα έσοδα του brevet θα πάνε σε πυρόπληκτες οικογένειες. Και από την άλλη, μια ρητορική που ακουγα τριγυρω κατα πόσο ειναι επικίνδυνο να ποδηλατεις με τοσο καμένο άνθρακα κατά μήκος της διαδρομής.
  Γίνεται αυτός ο πόλεμος από τη μία, το brevet της Αττικής που μπήκε σφήνα από την άλλη θα μαζέψει γύρω στα 500 άτομα...
  Κι εγώ; Πού ειμαι εγώ σε όλα αυτά;

  Ξεκινήσαμε με μια ακύρωση στο Νυχτερινο Σχινιάς - Σούνιο που κανείς μας δεν έχει όρεξη να διοργανώσει εν μέσω πυρκαγιών. Και το επετειακό που το είχα πάρει επ' ώμου δεν είχα πια καμία όρεξη να το διοργανώσω. Θα έμπαινα σφήνα στον πόλεμο μεταξύ καλοσύνης και φόβου, και θα έπρεπε να πείσουμε τον κόσμο να μην πάει στο Αττικής, που στο κάτω κάτω πολλοί είχαν ήδη πληρώσει. Αποφάσισα να απέχω απο όλο αυτο και να ζήσω τη μέρα όπως της αξίζει. Με ένα ταξίδι στην Κεφαλονιά για το δικό τους επετειακό brevet.

  Αμ δεν... Το brevet έχει ακυρωθεί χωρίς να ανακοινωθεί σχεδόν πουθενά. Η διαδικασία του ταξιδιου και πιθανον η μη ευρεση χορηγών οδήγησε στην ακύρωση από τις διοργανωτές.

  Οπότε... Χίος. Αποχή από οποιαδήποτε μάχη, εορτασμός της ημέρας μεταξύ αγνώστων και χαρά στον δρόμο.



  Ας μην ξεχνάμε πως διοργανώνουμε brevets για να χαιρόμαστε και οι διοργανωτες. Παίρνουμε και δίνουμε χαρά. Όταν λοιπον, οι κανονες αλλάζουν κατα το δοκούν και μάλιστα παραπανω από μια φορες, και χωρίς καμία επικοινωνία, δεν περνάει καλα ο διοργανωτής και δεν μπορεί να μεταδώσει χαρα στους ποδηλάτες. 

  Επέλεξα λοιπόν να πάρω χαρά, που μου έχει λείψει, για να μπορέσω με όρεξη να ξαναδώσω.

Και ας επιλέξουμε όλοι να ζήσουμε αυτή την ημέρα όπως επιθυμούμε.

  Τα λέμε στον δρόμο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου