6/10/23

2024@2024

 
Φωτό για το θεαθήναι: Δεν θα περάσει από αυτή τη γέφυρα το brevet

 

  Το παρακάτω είναι για να απαντηθούν οι περισσότερες απορίες από τηλέφωνα και μηνύματα που λαμβάνω! Για οτιδήποτε συνεχίστε να τηλεφωνείτε να λέμε κι ένα "γεια"!

ΙΣΤΟΡΙΑ

 Ήταν το 2000 όταν οι B.C. Randonneurs (British Columbia, στη Victoria της νήσου Vancouver) διοργάνωσαν το Υ2Κ 2Κ (Year 2000, 2000 kilometers). Νομίζω πως τότε ήταν το μεγαλύτερο brevet που είχε διοργανωθεί. Το Υ2Κ 2Κ ήταν μια πρωτοποριακή διοργάνωση και περισσότερα μπορείτε να δείτε εδώ: https://www.randonneurs.bc.ca/results/00_times/00_2000r.html.

   Φυσικά τότε δεν έκανα ποδήλατο, για την ακρίβεια ένα χρόνο πριν είχα σταματήσει το ποδήλατο. Ψάχνοντας το παρελθόν των brevets έφτασα εκεί, καθώς η συγκεκριμένη ιστοσελίδα έχει πολλά "διαμαντάκια" μέσα.

  Ύστερα υπήρξε το πρώτο 1200άρι που ΔΕΝ έγινε στην Ελλάδα και για αυτό μπορείτε να διαβάσετε εδώ: http://brevetoskylo.blogspot.com/2016/10/1200.html

 Ακολούθησε το 2017 ένα 1400 από τη ΛεΠοΤΕ επανδρωμένο, το οποίο ακολούθησαν οι δύο εκδόσεις CoViD-19 το 2021 μη επανδρωμένες, εκ των οποίων η δεύτερη τον Ιούλιο, όπου είναι μαζί με τον Αύγουστο οι μόνοι μήνες που μπορώ να λείψω τόσες μέρες. Tο έβγαλα τελευταίος, με πάρα πολύ ύπνο, με την ευχάριστη παρέα του Αντώνη, του Κώστα και ειδική μνεία στον "συγκάτοικο" Γιάννη ο οποίος με δέχθηκε στα δωμάτιά του, χωρίς να έχουμε προκανονίσει κάτι.

  Για εμένα ακολούθησε ένα 1400άρι το 2022 στη Ρουμανία κι ένα 1200 το 2023 πάλι στη Ρουμανία.

 

 ΙΔΕΑ

  Από αυτά τα τρία μεγάλα σε τρία συναπτά έτη κατέληξα πως τα 1400άρια είναι πιο εύκολα από τα 1200άρια. Απαιτούνται λιγότερα χιλιόμετρα την ημέρα (μικρότερος Μ.Ο) και μένει χρόνος για πιο πολύ ύπνο. Άρα αν αντέχει κάποιος τον πωπόπονο και τα μουδιάσματα, όλες οι υπόλοιπες συνθήκες είναι καλύτερες.


  Σχεδιάζοντας brevet ανακάλυψα πως μου αρέσουν δύο πράγματα. Οι παλιές εθνικές και οι "γνωστές" διαδρομές σε οδηγούς αυτοκινήτων. Πάντα μου έκανε εντύπωση πως σε έναν μη ποδηλάτη του κάνει πιο πολύ εντύπωση ότι πήγα και γύρισα στη Λάρισα (600 χλμ) παρά ότι έκανα τον Γύρο Πελοποννήσου (1000χλμ). Έτσι φτιάχτηκε και το 2 Capitals.


  Από όταν τερμάτισα το Giro Central Greece δημιουργήθηκε μέσα μου η ιδέα για ένα ΜΕΓΑΛΟ! Με γοήτευε η ιδέα της Αλεξανδρούπολης , καθώς είναι γνωστό μέρος (πρβλ. παραπάνω), αλλά και η ευκολία του μη επανδρωμένου, ακριβώς όπως το GCG του 2021 (το ίδιο και στη Ρουμανία φέτος).

  Το 2023 σταμάτησα να διαχειρίζομαι τα brevets του Ble Cycling Club με σκοπό να ξεκουραστώ και να δω πώς θα συνεχίσω. Φυσικά πήρα 2 brevet και το Fleche "Γιώργος Βίδος" επ΄ώμου. Όμως αυτή η ηρεμία μου έδωσε ώθηση στο να σκεφτώ νέα πράγματα. Φυσικά δεν υπάρχει παρθενογέννεση στις ιδέες, όμως το να μετρήσω και να βγάλω μια διαδρομή, να μην είναι μπρος πίσω και να έχει αυτό το "κάτι" χρειάζεται πάρα πολύ δουλειά. 

Τα δύο (συν ένα) βασικά σημεία, λοιπόν, του σχεδιασμού είναι:

-2024 χιλιόμετρα

-Να φτάνει στην Αλεξανδρούπολη

(-να περνά από μέρη ελεγμένα και καλά για ποδήλατο)



BACKSTEPS

  Είχα έτοιμο το πρώτο προσχέδιο το οποίο ήταν 2010 χιλιόμετρα. Με τη βοήθεια του Γιάννη και του Δημήτρη για κάποια κομμάτια που μου έλειπαν, είχα φτιάξει μια καλή βάση.

  Και τέλος Ιουλίου, λίγο πριν τη Γαλλία και το Παρίσι - Βρέστη - Παρίσι, άρχισε το "Βυζάντιο". Έτσι λένε στη δουλεία μου τις ίντριγκες και τις (πισώπλατες) μαχαιριές.   Είναι "δουλειά" άλλων να δικαιολογήσουν τις τιμωρίες ή να εξηγήσουν γιατί δεν έπρεπε να τιμωρηθούν.

  Αυτό που εμένα με πείραξε είναι το γεγονός πως ο Φορέας διαχείρισης των brevets που σκοπός του είναι η διάδοση και η γιγάντωση του θεσμού, έκανε αντίθετα βήματα. Τιμώρησε δύο διοργανωτές με 2ετή αποκλεισμό και 2 ποδηλάτες επίσης με διετή αποκλεισμό. Στο αθλητισμό ο 2ετης αποκλεισμός είναι η βαρύτερη τιμωρία για ντόπινγκ και στα brevets η ΛεΠοΤΕ τον έχει δώσει ΜΟΝΟ για περίπτωση πλαστοπροσωπίας, ΧΩΡΙΣ να δημοσιοποιήσει τα στοιχεία. Στην παρούσα κατάσταση τα στοιχεία δημοσιοποιήθηκαν πράγμα που μπορεί να οδηγήσει σε δημόσια διαπόμπευση. Και παρόλο που η αιτιολόγηση της ποινής ήταν  "...παρόλο που ο διοργανωτής είχε ενστάσεις για την διεξαγωγή του συγκεκριμένου brevet ... αυτές δεν γνωστοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης του προγράμματος του τρέχοντος έτους, τον Σεπτέμβριο του 2022. ... Δυστυχώς επίσης δεν δόθηκαν γραπτές εξηγήσεις για τους λόγους για τους οποίους δεν τηρήθηκε η διαδικασία συτή και ως εκ τούτου αναγκαστήκαμε να προχωρήσουμε σε τιμωρία του συγκεκριμένου διοργανωτή." (sic) όλοι ξέρουμε/καταλάβαμε πως το θέμα ήταν προηγούμενοι τσακωμοί, φιλίες που χάλασαν, τα οποία οδήγησαν ουσιαστικά σε μια τιμωρία επειδή κάποιος έγραψε πράγματα που δεν άρεσαν σε άλλους. Ελευθερία του λόγου δηλαδή για να μιλήσουμε στα ίσια!

  Το χειρότερo για εμένα, πέρα από τον φόβο που αιωρείται, τι θα γίνει αν πω/γράψω κάτι που δεν αρέσει, είναι ότι με τα δικά μας, με τον δικό μου κόπο, με τα δικά ΣΟΥ λεφτά, που συμμετέχεις σε ένα brevet αντί ο φορέας να τα κάνει κάτι για να μεγαλώσει τον θεσμό, κάνει κάτι που το μικραίνει.

 

Και για να δώσω ένα παράδειγμα για το επετειακό φαλακρό 400:

το κόστος ήταν 

-30 μετάλλια χ 10 ευρώ =300 ευρώ

-22 ομολογκασιόν χ 3 ευρώ = 66 ευρώ


Αυτά τα 366 ευρώ έγιναν τιμωρίες και λιγότερα brevets (είχε σχεδιάσει ο Κούκος ένα 1000άρι μούρλια για το 2024).

Όλη η ανακοίνωση εδώ: https://brevets.gr/brevets/131-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%AF%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B9%CE%BC%CF%89%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82.html

 

  Με αυτή την ιστορία μου έφυγε οποιαδήποτε όρεξη να διοργανώσω. Είναι πολύ εύκολο να είμαι πελάτης των άλλων brevets από τη στιγμή που δεν δημιουργεί χαρά η διοργάνωση. Από τη στιγμή που η διοργάνωση συναντά όλο και μεγαλύτερα εμπόδια, είτε από την ελευθερία της έκφρασης, είτε λόγω του τρόπου που θα γίνονται/ελέγχονται τα prerides.

  Ώσπου μια αναπάντεχη επικοινωνία -θα μπορούσε να είναι από τη μητέρα μου αν ζούσε- από έναν άνθρωπο που εκτιμώ ήρθε να μου αλλάξει άποψη. Κάποια από τα πράγματα που μου είπε είναι:

-Δεν κατάλαβα γιατί χάλασε η κατάσταση και έφυγα από το κλαμπ. Κάποιο άτομο δεν με γούσταρε αλλά δεν έχω αποδείξεις. Δεν αναρωτιέμαι πια γιατί, κοιτώ μπροστά.

-Έφυγα από το κλαμπ αλλά κανείς δεν μπορούσε να αναλάβει τις διοργανώσεις μου. Δεν με πείραζε η δουλειά, αλλά οι διαμάχες ,η μη αναγνώριση και η έλλειψη σεβασμού. Είχα κουραστεί αλλά τώρα συνεχίζω με ηρεμία τη δουλειά μου.

-Ό,τι φτιάχνουμε είναι ένα κτίριο που όλοι το χτίζουμε με λιγότερη ή περισσότερη προσωπική εργασία, δύναμη αλλά κυρίως με το πάθος μας. Υπήρξαν χαρισματικοί αρχηγοί, αλλά η πιο πολλή δουλειά είναι από τους "ανώνυμους" που δίνουν εκτός από τον χρόνο, και το χρήμα τους.

-Ήμουν μέρος αυτού, εσύ είσαι ακόμη. Όσο το ευχαριστιέσαι αυτό που κάνεις, συνέχισε. Κι εγώ το ευχαριστιόμουν.

-Σε ευχαριστώ για όλα

 

ΣΧΕΔΙΑΣΗ

 

  Μα για αυτό δεν διαβάζετε; Ας αφήσω τα μελώ και πάμε!

Στόχος είναι η όσο το δυνατόν εύκολη πλοήγηση. Να ενώσω κομμάτια που τα ξέρω/ξέρουμε. Να βγουν 2024 χιλιόμετρα χωρίς τρελά υψομετρικά. Να φτάσει η διαδρομή στην Αλεξανδρούπολη. Να είναι κυκλική.

  Δεδομένου του γεγονότος πως το μπρος - πίσω Αθήνα Αλεξανδρούπολη είναι γύρω στα 1600, έπρεπε να βρω άλλα 400 χιλιόμετρα. Δοκίμασα να τα βάλω στην Πελοπόννησο (πολλά υψομετρικά) αλλά και σε πεδιάδες στη Μακεδονία (πολλοί κύκλοι). Αποφάσισα το "αναγκαίο" κακό να είναι ένα πέρασμα από την Πίνδο. 

  Ποιο; Το πιο εύκολο! Μέτσοβο. Σχεδόν Κατάρα! Αφού λύθηκε αυτό, έπειτα από πολλές δοκιμές και τρεις χαράξεις εκ του μηδενός κατάφερα κι έφτασαν τον μαγικό αριθμό. Η διαδρομή γράφει 2045, αλλά τα 21 χιλιόμετρα είναι 3 καράβια. Ρίο - Αντίρριο, Γλύφα  - Αγιόκαμπος, Αιδηψός - Αρκίτσα.


  Πάμε να δούμε τη διαδρομή που θα ξεκινήσει Σάββατο απόγευμα. Έτσι ώστε το "βαρετό" κομμάτι μέχρι το Ρίο να γίνει βράδυ και να βγουν όλοι μπροστά χρονικά. Το όριο είναι 10 χλμ/ω, 240 χλμ την ημέρα, δηλαδή 8μιση μέρες.


Αθήνα - Ρίο. 0 - 208

  Εκκίνηση από το κέντρο της Αθήνας, δεν έχω να πω κάτι για αυτή τη διαδρομή.


Ρίο - Ιωάννινα. 208 - 442

  Από την παλιά εθνική, το Γιάννινα είναι μια καλή επιλογή για την πρώτη νύχτα. Δεν υπάρχει ανάγκη για βιασύνη, με 10 μεση!

(από εδώ και πέρα ακολουθώ γεωγραφικό διαχωρισμό της διαδρομής και δεν έχει καμία σχέση με τα χιλιόμετρα ανά μέρα)


Ιωάννινα- Μέτσοβο - Γρεβενά - Καστοριά. 442 - 492 - 557 - 639

  Εδώ βρίσκεται το μεγαλύτερο κομμάτι των υψομετρικών. Το μέγιστο υψόμετρο, λίγο πάνω από τα 1500 μέτρα. Το Μέτσοβο θα μπορούσε να είναι ο πρώτος ύπνος για τους γρήγορους. Και δεν ξαναγράφω σχετικά με το πρόγραμμα ύπνου, αν και η ιστορία δείχνει πως πολλοί διαλέγουν τα ίδια μέρη!

  Τα Ιωάννινα είναι σε υψόμετρο 450 μέτρων κι από ξεκινούν τα υψομετρικά. 2 καλές ανηφόρες προς το Μέτσοβο και ύστερα για τη Μηλιά. Έως τα Γρεβενά η διαδρομή είναι ανάποδα το Αχέρωντας-1000. Από τα Γρεβενά συνεχίζουμε προς Σιάτιστα (δεν μπαίνουμε μέσα) και ευθείες προς Καστοριά όπου θα κάνουμε τη Γυρολιμνιά. Μέρη από κομμάτι αυτό τα έκανα στο 300άρι της Φλώρινας, Γύρος των 5 Λιμνών.


Καστοριά - Αμύνταιο - Έδεσσα - Γιαννιτσά. 639 - 704 - 749 - 787

  Μέχρι Έδεσσα είναι ανάποδα το 1400άρι. Άρα από την Καστοριά υπάρχει η ανάβαση για το Λέχοβο που είναι το δεύτερο ψηλότερο  σημείο του brevet και τελευταία φορά πάνω από τα 1000 μέτρα. Η ανάβαση είναι-δεν είναι 500 υψομετρικά. Κατάβαση και με ευθείες Αμύνταιο - Αγ. Παντελεήμονας - Άρνισσα - Έδεσσα, πέφτουμε σε πεδιάδα όπου δεν θα ξεπεράσουμε τα 400 μέτρα υψόμετρο μέχρι λίγο πριν το τέλος.

  Από αυτό το κομμάτι βρισκόμαστε σε εθνικό οδικό δίκτυο, αλλά ο δρόμος είναι φαρδύς. Μέχρι τη Δράμα θα μπαινοβγαίνουμε σε τέτοια κομμάτια χωρίς να είναι κάποιο επικίνδυνο.

  Στα Γιαννιτσά σταμάτα η ανατολική πορεία και ξεκινά ο δρόμος προς τη Βόρεια συνοριογραμμή.


Γιαννιτσά - Δοϊράνη - Σέρρες - Δράμα. 787 - 870 - 959 - 1027

  Πήρα βοήθεια από τους χάρτες ως το Πολύκαστρο. Από εκεί ένωσα brevet week 200, 6x200 του 2012, και διάφορες βόλτες μου στη Βόρεια Ελλάδα. Απέφυγα δρόμους με κίνηση μπαίνοντας στον παραλίμνιο δρόμο της Δοϊράνης. Εν συνεχεία είναι ο παραλίμνιος της Κερκίνης και Σέρρες μέσω Ηράκλειας από το επαρχιακό οδικό δίκτυο. Το κομμάτι Σέρρες - Δράμα είναι ξανά σε εθνικό, αλλά φαρδύ δρόμο.


Δράμα - Ξάνθη - Κομοτηνή - Αλεξανδρούπολη - Ξάνθη. 1027 - 1114 - 1161 - 1227 - 1350

  Αυτό το κομμάτι μαζεύει χαμηλά υψομετρικά. Δράμα - Παρανέστι ανεβαίνει λίγο. Η δύσκολη ανάβαση μετά τη Σταυρούπολη φτάνει σχεδόν μέχρι τα 400 μέτρα υψόμετρο. Ευθείες μέχρι Κομοτηνή. Το μέσα (από Σάπες) - έξω (από Μαρώνεια) στην Αλεξανδρούπολη μαζεύει δυο-τρία λοφάκια 200+ μέτρα. Διάλεξα την επιστροφή από το Φανάρι ώστε να είναι κυκλική διαδρομή παρόλα τα παραπάνω υψομετρικά. Από το Φανάρι και μετά είναι μόνο φλατ ως την Ξάνθη.

  Εδώ ένωσα κομμάτια από το Φαλακρό 400, Από το Ανατόλια 1000, από τα brevets της Κομοτηνής και της Αλεξανδρούπολης


Ξάνθη - Καβάλα - Ασπροβάλτα - Θεσσαλονίκη. 1350 - 1400 - 1484 - 1570

  Ξάνθη προς Καβάλα έχει μόνο έναν δρόμο. Ένα ανηφοράκι για την είσοδο στην Καβάλα, that's it.

  Για τη συνέχεια πήρα μια δύσκολη απόφαση. Να αλλάξω την πρώτη και δεύτερή μου χάραξη ώστε να περάσει η διαδρομή από χωριά. Αντί για 60 χιλιόμετρα χωρίς τίποτε πάνω στον παραλιακό δρόμο, η διαδρομή πάει μέσω Ελευθερούπολης για περισσότερες επιλογές στάσεων.

  Στις λίμνες Βόλβη και Κορώνεια, η διαδρομή πάει Βόρεια της Βόλβης καθώς έχει πολύ πιο όμορφες εικόνες και λιγότερη κίνηση, αλλά Νότια της Κορώνειας για ευκολότερη πλοήγηση και λιγότερα χιλιόμετρα. Εκεί έχει κίνηση...

  Η είσοδος στη Θεσσαλονίκη γίνεται από τα Λαγυνά, ανηφόρα μικρή αλλά έντονη ύστερα από τόσα χιλιόμετρα.


Θεσσαλονίκη - Λάρισα - Γλύφα. 1570 - 1754 - 1867

  Από τη Θεσσαλονίκη η έξοδος γίνεται από τον "μισητό" για πολλούς, αλλά αγαπημένο μου τρόπο μέσω της γέφυρας Ανατολικού. Λίγο κακή άσφαλτος, λίγα φορτηγά, αλλά μετά μοναξιά και βρύση σε κάθε χωριό. Πάνω - κάτω στο Αιγίνιο, Κατερίνη, Πλαταμώνας, διόδια την παλιά εθνική (περνάμε από το πεζοδρόμιο), Τέμπη, ευθείες, Λάρισα. Ύστερα η διαδρομή μπαίνει σε δρόμο με αρκετή κίνηση και φορτηγά μέσω Σταφανοβίκειου. Για εκεί θα δοθεί και εναλλακτική διαδρομή για όποιον προτιμά την ηρεμία και λιγότερα αυτοκίνητα. Η εναλλακτική έχει παραπάνω υψομετρικά. Από το Βελεστίνο υπάρχουν 3 μικρές αλλά απότομες ανηφόρες ως την/τα Γλύφα.


Γλυφα - Αιδηψός - Αρκίτσα - Ερυθρές - Αθήνα. 1867 - 1878 - 1891 - 1982 - 2045.

  Αποφάσισα να κόψω τον Δομοκό, να κόψω τον Άγιο και να βάλω τα δυο περάσματα με φέρι και περισσότερες ευθείες. Η επιστροφή γνωστή και είσοδος στην Αθήνα μέσω Χασιάς από την μεγάλη κατηφόρα για τα τελευταία 30 χιλιόμετρα. Διαλέγω πάντα αυτό το κομμάτι διότι η διαδρομή τελειώνει χωρίς κίνηση και ξεκούραστα. Εξάλλου η ανάβαση στη Χασιά από πίσω είναι με δόσεις και σχετικά ξεκούραση. 



EXTRAS

 Τα 3 φέρι είναι 2,5χλμ το Ρίο Αντίρριο, 6,5χλμ το Γλύφα Αγιόκαμπος και 13 χλμ το Αιδηψός Αρκίτσα.

 Γιατί τέτοια εποχή; Γιατί τότε θα έχω χρόνο για να ασχοληθώ με τη διοργάνωση. Και τότε με βολεύει! Όπως δεν γκρινιάζω για το 6x200 που δεν μπορώ να πάω λόγω δουλείας, παρακαλώ μην γκρινιάζετε για την ημερομηνία. 

  Και η ζέστη; Η ζέστη είναι ένα στοιχείο της ελληνικής πραγματικότητας, όπως κάποιος περιμένει να φάει βροχή στο Λονδίνο - Εδιμβούργο - Λονδίνο. Χρειάζεται προπόνηση και "όπλα". Όμως τα "μόλις" 240 χιλιόμετρα την ημέρα βοηθούν στο να βγει προγραμματισμός με λιγότερη ποδηλασία τις μεσημβρινές ώρες.

  Μη επανδρωμένο θα είναι βεβαίως βεβαίως.


  Κάθε brevet, κάθε διαδρομή είναι μια περιπέτεια. Σας παρακαλώ, αντί να βρείτε προβλήματα ή τι δεν σας αρέσει, εφόσον το επιλέξετε, ζήστε την περιπέτεια, μπείτε σε αυτό το ποτάμι κι αντί να ασχολείστε με τα προβλήματα (που βρήκατε!) ασχοληθείτε με τις λύσεις!


ROUTE

  Αντί να κάνετε σε άλλους copy paste το link της διαδρομής σας παρακαλώ μοιραστείτε τη σελίδα του blog ώστε όποιος βλέπει τη διαδρομή να μπορεί να μάθει και το πώς και το γιατί σχεδιάστηκε ετσι. Οι διαδρομές ΔΕΝ είναι τελικές


https://www.strava.com/routes/3115040849036275132

https://www.openrunner.com/route-details/17700446


2 σχόλια: